Samsung QE43QN90C: Recenze chytré televize s Neo QLED panelem

Samsung Qe43Qn90C

Typ obrazovky

Samsung QE43QN90C se pyšní Neo QLED obrazovkou. Co si pod tím představit? Jde o evoluci technologie QLED, která využívá Mini LED podsvícení. Mini LED diody jsou oproti běžným LED mnohem menší, takže jich je na ploše televize mnohem více. To umožňuje Samsungu dosáhnout přesnějšího řízení jasu a kontrastu. Výsledkem je obraz s hlubší černou, zářivějšími barvami a celkově realističtějším podáním. Díky technologii Quantum HDR 2000 si navíc užijete obsah s vysokým dynamickým rozsahem (HDR) v jeho plné kráse. Ať už sledujete nejnovější filmový trhák nebo hrajete hry, QE43QN90C vám zprostředkuje dechberoucí vizuální zážitek.

Rozlišení

Samsung QE43QN90C se může pochlubit 4K rozlišením, což v praxi znamená 3840 x 2160 pixelů. Pro běžného diváka to znamená obraz ostrý jako břitva s neuvěřitelným množstvím detailů. Ať už sledujete nejnovější hollywoodský trhák, nebo si prohlížíte fotky z dovolené, každý detail vynikne s úžasnou přesností. Technologie Quantum HDR v kombinaci s Neo Quantum Processor 4K se stará o realistické barvy a hlubokou černou, takže si budete připadat jako v kině. Obrazovka s antireflexní vrstvou zaručuje perfektní podívanou i v jasně osvětlené místnosti.

Obnovovací frekvence

Samsung QE43QN90C se může pochlubit obnovovací frekvencí 100 Hz. Co to pro vás znamená? Stručně řečeno, plynulejší a ostřejší obraz, a to i při sledování rychlých scén s pohybem. Ať už fandíte sportovním přenosům, akčním filmům nebo se rádi necháváte vtáhnout do světa videoher, vyšší obnovovací frekvence je znát. Zatímco běžné televizory s frekvencí 50 Hz zobrazují 50 snímků za sekundu, Samsung QE43QN90C s frekvencí 100 Hz zobrazuje snímků rovnou 100. Výsledek? Méně rozmazání pohybu, ostřejší detaily a celkově příjemnější zážitek ze sledování. Tato technologie je obzvláště patrná u sportovních přenosů, kde se míč pohybuje plynuleji a bez trhání, nebo u akčních scén, které jsou jasnější a detailnější.

HDR technologie

Televizor Samsung QE43QN90C se pyšní technologií HDR (High Dynamic Range), která přináší do vašeho obýváku zcela novou úroveň realistického obrazu. HDR technologie umožňuje zobrazit širší rozsah barev a kontrastů, takže obraz působí mnohem plastičtěji a detailněji. Zatímco běžné televizory se omezují na úzký rozsah jasu a barev, Samsung QE43QN90C s HDR vám ukáže i ty nejjemnější detaily v tmavých i světlých scénách. Díky tomu si vychutnáte filmy, seriály i hry s hloubkou a realističností, o které se vám dříve ani nesnilo. HDR technologie na Samsung QE43QN90C podporuje různé formáty, jako je HDR10, HDR10+ a HLG, takže si můžete být jisti, že si užijete ten nejlepší možný obraz z jakéhokoli zdroje.

Procesor obrazu

Srdcem televizoru Samsung QE43QN90C je výkonný procesor Neo Quantum 4K. Tenhle chytrák se stará o to, aby obraz doslova ožil před vašima očima. Jak to dělá? Využívá k tomu pokročilé algoritmy umělé inteligence, které analyzují každou scénu a optimalizují jas, kontrast, barvy i detaily. Ať už sledujete nejnovější filmový trhák, sportovní přenos nebo hrajete hry, Neo Quantum 4K procesor se postará o dechberoucí podívanou. Díky upscalingu obrazu si navíc užijete i starší filmy a seriály v úžasné 4K kvalitě. Procesor se ale nezastaví jen u obrazu. Dokáže také analyzovat okolní prostředí a optimalizovat zvuk tak, aby byl vždy perfektně slyšitelný a pohlcující.

Zvukový systém

Samsung QE43QN90C se může pochlubit působivým zvukovým systémem, který doplňuje jeho vynikající obraz. Je vybaven reproduktory s výkonem 40 W a technologií Object Tracking Sound Lite, která sleduje pohyb objektů na obrazovce a podle toho upravuje směr zvuku. Díky tomu si budete připadat, jako byste byli přímo v centru dění. Technologie Q-Symphony zase umožňuje propojit televizor s kompatibilním soundbarem Samsung a vytvořit tak ještě bohatší a pohlcující zvukový zážitek. Nechybí ani podpora Dolby Atmos, která zaručuje prostorový zvuk s výškovými efekty. Ať už sledujete filmy, seriály, sportovní přenosy nebo hrajete hry, zvukový systém televizoru Samsung QE43QN90C vás vtáhne do děje a nenechá vás chladnými.

Herní funkce

Televizor Samsung QE43QN90C není jen tak ledajaký televizor, je to herní stroj! Díky technologii Motion Xcelerator Turbo+ si vychutnáte neuvěřitelně plynulý obraz s obnovovací frekvencí až 144 Hz. Žádné trhání obrazu, žádné zpoždění, jen čistá akce, ať už hrajete jakoukoli hru. A s nízkým input lagem budete mít vždy navrch nad soupeři. Herní panel s funkcí Super Ultrawide GameView vám umožní hrát v ultraširokoúhlém formátu 21:9 a 32:9. Získáte tak větší přehled o dění na bojišti a nic vám neunikne. A pokud si chcete užít dokonalý herní zážitek, stačí aktivovat herní režim. Ten optimalizuje nastavení obrazu a zvuku tak, abyste si hru užili na maximum.

Smart TV systém

Samsung QE43QN90C se pyšní vlastním operačním systémem Tizen, který je proslulý svou jednoduchostí a intuitivním ovládáním. Díky němu máte přístup k široké škále aplikací, včetně Netflixu, HBO Max, Disney+ a mnoha dalších. Nechybí ani webový prohlížeč pro surfování po internetu přímo na obrazovce vašeho televizoru.

Ovládání systému je svižné a plynulé, a to i na starších modelech televizorů Samsung. Tizen se navíc může pochlubit přehledným uživatelským rozhraním, které vám usnadní orientaci v nabídkách a nastavení.

Pro ještě větší komfort je QE43QN90C dodáván s chytrým ovladačem SolarCell Remote, který se automaticky nabíjí pomocí světla. Ten vám umožní ovládat nejen televizi, ale i další kompatibilní zařízení ve vaší domácnosti.

Připojení

Samsung QE43QN90C se může pochlubit širokou škálou možností připojení, které uspokojí i ty nejnáročnější uživatele. Díky čtyřem HDMI portům, z nichž jeden podporuje eARC, si snadno připojíte herní konzole, Blu-ray přehrávače a další zařízení. Pro starší zařízení je k dispozici i CI+ slot. Bezdrátové připojení zajišťuje Bluetooth ve verzi 5.2 a Wi-Fi (802.11ax). Díky nim můžete streamovat obsah z chytrého telefonu nebo tabletu, ať už se jedná o fotografie, videa nebo hudbu. Televizor je vybaven i ethernetovým portem pro stabilní a rychlé kabelové připojení k internetu. Pro periferní zařízení, jako jsou klávesnice, myši nebo externí disky, jsou k dispozici tři USB porty. Sluchátka nebo reproduktory lze připojit buď bezdrátově pomocí Bluetooth, nebo klasicky přes 3,5mm jack. Díky této široké nabídce možností připojení se Samsung QE43QN90C stává skutečným multimediálním centrem vaší domácnosti.

Energetická třída

Televizor Samsung QE43QN90C se může pochlubit energetickou třídou G. Co to pro vás znamená v praxi? Spotřeba energie u tohoto modelu je vyšší v porovnání s televizory s lepší energetickou třídou. Při sledování vašich oblíbených filmů a seriálů počítejte s průměrnou spotřebou energie okolo... Nejde o nejúspornější model na trhu, ale jeho pokročilé funkce a špičková obrazová kvalita tento fakt kompenzují. Před nákupem je vždy dobré zvážit, jak často budete televizi používat a jaká je vaše priorita – nízká spotřeba energie nebo špičkový výkon.

Publikováno: 19. 06. 2024

Kategorie: technologie

Autor: MarekTakac